Kontiolahden lukion opetussuunnitelma 2005

 

 

1. JOHDANTO

 

2. LUKIOKOULUTUKSEN TEHTÄVÄ JA ARVOPERUSTA

    2.1 Kontiolahden lukion toiminta-ajatus

    2.2 Lukiokoulutuksen tehtävä

    2.3 Lukio-opetuksen yleinen arvoperusta

    2.4 Kontiolahden lukion arvomaailma

                      2.4.1 Kontiolahden lukion arvoperusta

                      2.4.2 Kontiolahden lukion arvopainotukset

 

3. OPETUKSEN TOTEUTTAMINEN

    3.1 Oppimiskäsitys

    3.2 Opiskeluympäristö ja työtavat (oppimismenetelmät eli strategiat)

    3.3 Toimintakulttuuri

    3.4 Lukio-opintojen rakenne

 

4.  OHJAUSTYÖN SUUNNITELMA

4.1 Opinto-ohjauksen sisältö, toteutus ja työnjako

4.2 Lukio-opiskelijaksi kasvaminen

4.3 Lukio-opiskelijana kehittyminen ja jatko-opintoihin sekä työelämään tutustuminen

4.4 Ylioppilastutkinto ja jatko-opintovalmius

4.5 Ohjauksen työnjako

                4.5.1 Rehtori

                4.5.2 Opinto-ohjaaja

                4.5.3 Ryhmänohjaaja

                4.5.4 Aineenopettaja

                4.5.5 Opiskelija

 

5.  KONTIOLAHDEN LUKION KIELIOHJELMA                                                                       

 

6.  itsenäisen opiskelun periaatteet

 

7.  yhteistyö huoltajien kanssa

 

8.  yhteistyö ammatillisten oppilaitosten ja muiden lukioiden SEKÄ KORKEAN ASTEEN KOULUTUKSEN kanssa

 

9.  erityistä tukea tarvitsevien opiskelijoiden opetus

 

10.  kieli- ja kulttuuriryhmien opetus

 

11.  opiskelijahuolto

 

12.  opiskelijan oppimisen arviointi

12.1 Arvioinnin tavoitteet

12.2 Kurssisuoritusten arviointi

12.3 Oppiaineen oppimäärän arviointi

12.4 Lukion oppimäärän suorittaminen

12.5 Todistukset ja niihin merkittävät tiedot

 

13.  toiminnan jatkuva kehittäminen ja arviointi

 

14.  Eheyttäminen ja aihekokonaisuudet