Kontiolahden lukion opetussuunnitelma 2005
1. JOHDANTO
2. LUKIOKOULUTUKSEN TEHTÄVÄ JA ARVOPERUSTA 2.1 Kontiolahden lukion toiminta-ajatus 2.2 Lukiokoulutuksen tehtävä 2.3 Lukio-opetuksen yleinen arvoperusta 2.4 Kontiolahden lukion arvomaailma 2.4.1 Kontiolahden lukion arvoperusta 2.4.2 Kontiolahden lukion arvopainotukset
3. OPETUKSEN TOTEUTTAMINEN 3.1 Oppimiskäsitys 3.2 Opiskeluympäristö ja työtavat (oppimismenetelmät eli strategiat) 3.3 Toimintakulttuuri 3.4 Lukio-opintojen rakenne
4. OHJAUSTYÖN SUUNNITELMA 4.1 Opinto-ohjauksen sisältö, toteutus ja työnjako 4.2 Lukio-opiskelijaksi kasvaminen 4.3 Lukio-opiskelijana kehittyminen ja jatko-opintoihin sekä työelämään tutustuminen 4.4 Ylioppilastutkinto ja jatko-opintovalmius 4.5 Ohjauksen työnjako 4.5.1 Rehtori 4.5.2 Opinto-ohjaaja 4.5.3 Ryhmänohjaaja 4.5.4 Aineenopettaja 4.5.5 Opiskelija
5. KONTIOLAHDEN LUKION KIELIOHJELMA
6. itsenäisen opiskelun periaatteet
7. yhteistyö huoltajien kanssa
8. yhteistyö ammatillisten oppilaitosten ja muiden lukioiden SEKÄ KORKEAN ASTEEN KOULUTUKSEN kanssa
9. erityistä tukea tarvitsevien opiskelijoiden opetus
10. kieli- ja kulttuuriryhmien opetus
11. opiskelijahuolto
12. opiskelijan oppimisen arviointi 12.1 Arvioinnin tavoitteet 12.2 Kurssisuoritusten arviointi 12.3 Oppiaineen oppimäärän arviointi 12.4 Lukion oppimäärän suorittaminen 12.5 Todistukset ja niihin merkittävät tiedot
13. toiminnan jatkuva kehittäminen ja arviointi
14. Eheyttäminen ja aihekokonaisuudet |